Πώς επηρεάζει η ταξιδιωτική αξιολόγηση τις Αστικές Αναπλάσεις και την κατευθυνση των κονδυλίων σε μία χώρα;
Το παρακάτω αρθρο βασίζεται σε δεδομένα της Αγγλίας και στα νέα δεδομένα που προεκυψαν με τις κυβερνητικές αποφάσεις αξιολόγησης δημόσιων χώρων, αλλα συντομα αντίστοιχες λογικές θα προκύψουν σε όλες τις χώρες
Η Active Travel England, ο εκτελεστικός οργανισμός της πρόσφατα σχηματισμένης κυβέρνησης αξιολογεί δημόσιους χώρους, και παράλληλα είναι υπεύθυνος για να κάνει το περπάτημα, και την ποδηλασία την προτιμώμενη επιλογή για όλους να μετακινούνται στην Αγγλία, δημοσίευσε τελικά τις ενεργές αξιολογήσεις ταξιδιωτικών δυνατοτήτων της τοπικής αρχής.
Αποτελεί συνέχεια του οράματος της κυβέρνησης για το ποδήλατο και το περπάτημα που καθορίζεται στη στρατηγική της από το 2020. Σύμφωνα με τη στρατηγική, η σωματική αδράνεια από μόνη της διαπιστώθηκε ότι κοστίζει στο NHS έως και 1 δισεκατομμύριο λίρες ετησίως......
Οδός Σάουτσιχαλ – Γλασκώβη.
Για την αντιμετώπιση αυτών των ζητημάτων, τέθηκε ένα τολμηρό όραμα για τα μισά από όλα τις μετακινήσεις στις πόλεις να γίνονται με ποδήλατο ή με τα πόδια έως το έτος 2030.
Δημιουργήθηκέ λοιπόν ένα συστημα αξιολογήσεων , με αυτη την προσεγγιση των δημόσιων χώρων που θα λειτουργεί για το κοινό, πολίτες αλλα και τουρίστες αφου η ποιότητα του χώρου εχει αμεση σχεση και με την επισκεψιμότητα και το τουριστικό προιόν Οι ενεργές αξιολογήσεις δυνατοτήτων μετακίνησης αλλα και ταξιδιού βασίζονται σε προηγούμενη αυτοαξιολόγηση και εμπλέκουν αγγλικές τοπικές αρχές εκτός Λονδίνου. Οι αξιολογήσεις καθοδηγούν την αρχική κατανομή της Ενεργής Χρηματοδότησης Ταξιδιών και Δυνατοτήτων, όπως τα 200 εκατομμύρια λίρες που ανακοινώθηκαν τον περασμένο μήνα. Ουσιαστικά το πρόγραμμα αστικών αναπλάσεων που υπάρχει σε αυτη την χώρα.
«Η ενεργή ταξιδιωτική παροχή δημιουργεί ελκυστικά, υγιή μέρη όπου οι άνθρωποι θέλουν να ζήσουν και να επενδύσουν, ωφελώντας τις τοπικές οικονομίες και επιστρέφοντας πολύ υψηλή αξία για τα χρήματα», λέει ο Danny Williams - Διευθύνων Σύμβουλος της Active Travel England στον πρόλογό του παρουσιάζοντας τις νέες ενεργές αξιολογήσεις.
Οι αρχικές αξιολογήσεις που προέκυψαν μέσω μιας αυτοαξιολόγησης των τοπικών αρχών επικεντρώθηκε σε τρεις τομείς: 1) τοπική ηγεσία· 2) σχέδια· και 3) αρχείο παράδοσης. Ως εκ τούτου, δεν καταφέρνουν να αξιολογήσουμε τον τρόπο με τον οποίο οι τοπικές αρχές εκπληρώνουν τις υποχρεώσεις τους όσον αφορά την κλιματική αλλαγή και να μεγιστοποιήσουν τις ευκαιρίες για οικολογικό προσανατολισμό και ταυτόχρονη ψύξη των πόλεων και των κωμοπόλεων.
Αυτό συμβαίνει παρά τη στρατηγική της κυβέρνησης από το 2020 που καθορίζει με σαφήνεια τα οφέλη της ποδηλασίας και του περπατήματος όσον αφορά την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής· βελτίωση της ποιότητας του αέρα και, ως εκ τούτου, πρόληψη 8.300 πρόωρων θανάτων ετησίως· καθώς και την παροχή ευκαιριών για τη βελτίωση των χώρων πρασίνου και της βιοποικιλότητας.
Με τις αναφορές για κρατική χρηματοδότηση να είναι λιγότερες από τις αρχικά αναμενόμενες, παραμένει μια αχτίδα ελπίδας ότι όχι μόνο τα μισά από όλες τις μετακινήσεις στις πόλεις θα είναι με ποδηλατο-που κατανοούμε όλοι τις υποδομές που απαιτεί αυτό - ή για περπατήμα μέχρι το έτος 2030. Αλλά αυτές οι δραστηριότητες θα πραγματοποιηθούν κατά μήκος δεντρόφυτων πράσινων και ευχάριστων διαδρομών που θα συμβάλουν στη βελτίωση της υγείας και της ευημερίας μας, ενώ θα δημιουργήσουν δημόσιο χώρο για να ευδοκιμήσει η φύση ενω παραλληλα θα πρέπει να είναι και μπλέ υποδομές ώστε να προστατεψουν τις πόλεις και το περιβάλλον.
Αποβάθρα Γουάπινγκ, Μπρίστολ.
Ψάχνετε για πράσινες και μπλε προτάσεις να σας έμπνευσουν?
Υπάρχουν πληθώρα παραδειγμάτων εφαρμογής μπλε και πράσινων υποδομών στο αστικό περιβάλλον, συμπεριλαμβανομένης της δημιουργίας πράσινων και δεντρόστοιχειών σε ποδηλατοδρόμους και πεζοδρόμων:
"Το κλειδί είναι η συμμετοχή των πολιτών στο στάδιο του γενικού σχεδιασμού" αναφέρει ό Wapping Wharf, ο οποίος μεταμόρφωσε ένα πολύ αγαπημένο τμήμα της πόλης του Μπρίστολ, Ο σχεδιασμός περιελάμβανε πράσινους διαδρόμους για την ενίσχυση των πεζών και των ποδηλατοδρόμων για μετακινηση, επιτρέποντας σε αυτήν την περιοχή να γίνει κοινωνικά χωρίς αποκλεισμούς για όλους.
Ο κυκλικός κόμβος του, Κυκλικός κόμβος Brunel στο Bletchley είναι ενα ανάλογο παραδειγμα μετατροπής ενος χωρου από σημειο απροσιτο στους πολίτες σε χώρο πρασίνης διαδρομής
Το Leonard Circus είναι ένα καλά μελετημένο έργο "κοινόχρηστου χώρου" με το Δήμο Hackney του Λονδίνου, ΄όπου τα δέντρα που φυτεύτηκαν με ArbοrSystem της GBU έχουν αποδειχθεί όχι μόνο αισθητικά άψογα για τους περαστικούς η ποδήλάτες, αλλά παρείχαν μία ευπρόσδεκτη σκιά για την κάθε ημέρα ηλιοφάνειας με καθίσματα στο χώρο για να απολαύσουν όλοι.
Η οδός Sauchiehall είναι το πιλοτικό πρόγραμμα για να δείξει πώς οι πράσινες υποδομές μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να αλλάξουν την ανθρώπινη συμπεριφορά αμφισβητώντας την κυριαρχία των οχημάτων στη δημόσια σφαίρα. Δέντρα έχουν φυτευτεί με πλήρη GreenBlue Urban ArborSystems, παρέχοντας ισχυρό οπτικό διαχωρισμό μεταξύ οχημάτων και πεζών / ποδηλατών.
Η Walthamstow High Street – μια πολυβραβευμένη High Street «μικτής χρήσης», έχοντας επιτύχει το Βραβείο Σχεδιασμού & Ampmaking 2016 είναι πλέον εξοπλισμένη για την τελευταία φάση της ιστορίας της και καθώς η πράσινη υποδομή ωριμάζει, θα παρέχει μετριασμό στην κλιματική αλλαγή, τόσο την ψύξη όσο και τη διαχείριση των ομβρίων υδάτων, για τις επόμενες γενιές.
Στην Αγγλία πλεόν πολλοι αξιολογουν τους χώρους με όρους "Προτιμάτε να κάνετε ποδήλατο και να περπατάτε σε διαδρομές γεμάτες δέντρα;" χρησιμοποιώντας το#Activetravel. ας ελπίσουμε ότι συντομα θα υπάρχει αναλογέςαξιολογησεις και εδω. Μην ξεχνάμε ότι ήδη στα περισσότερα Resort στην χώρα μας η αξιολόγηση του περιβαλλοντός χώρου από τους πελάτες είναι σημαντικό κριτήριο και πλέον επενδύονται όλο περισσότερα ποσά στην κηποτεχνία.
Κωστας Τάτσης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου