Κυριακή 19 Δεκεμβρίου 2021

Παρτέρια Δρόμου συγκράτησης ομβρίων Υδάτων -Stormwater Curb Extension/Οδηγός Διαχείρισης Ομβρίων στην Πόλη

Παρτέρια Δρόμου συγκράτησης ομβρίων Υδάτων 

από Urban Street Stormwater Guide

     Ειναι συνήθες να καταλαμβάνεται οδόστρωμα για δημιουργία χώρων πρασίνου που περιορίζουν οπτικά και φυσικά το πλάτος του δρόμου, δημιουργώντας ασφαλέστερες και μικρότερες διαβάσεις για τους πεζούς και παρέχοντας ηρεμία της κυκλοφορίας σε γειτονικούς δρόμους με χαμηλή ταχύτητα και εμπορικούς ασφαλής διαδρόμους. Ο διαθέσιμος χώρος που δημιουργείται από επεκτάσεις κρασπέδου μπορεί να χρησιμοποιηθεί για βιοπροστασία,  δεσμευση ομβρίων, φυτεύσεις, αστικο εξοπλισμό,  παγκάκια και δέντροστοιχίες.



Εφαρμογή

    Τα παρτερια - προεκτάσεις των κρασπέδων - μερικές φορές αποκαλούμενες  "bump-outs" ή "neckdowns" - μπορούν να τοποθετηθούν σε διασταυρώσεις για να περιορίσουν την απόσταση διέλευσης για τους πεζούς και να μειώσουν τις ακτίνες του κράσπεδου, ενθαρρύνοντας τους οδηγούς να κάνουν πιο αργές στροφέςαλλα να εμποδίζουν το παρκαρισμα που εμποδιζει την ορατοτητα. Τα κύτταρα-κυψέλες βιοκατακράτησης μπορούν να ενσωματωθούν σε επεκτάσεις κρασπέδων διασταύρωσης ανάλογα με τα μοτίβα αποστράγγισης. Οι φυτεύσεις μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε γωνίες για οπτική σύνδεση διασταυρώσεων, με ή χωρίς βιοκατακράτηση.    

    Τα παρτέρια  μεσαίου τμήματος δρομου μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την παρεμπόδιση και διείσδυση της ροής της υδρορροής, παρέχοντας παράλληλα οφέλη ηρεμίας της κυκλοφορίας.  μπορούν να συνδυαστούν με διαβάσεις πεζών στην μέση των τετραγ΄νων ειδικά των εμπορικών .

    Οι εγκαταστάσεις βιοπροστασίας , δεσμευσης ομβρίων  εφαρμόζονται συνήθως ως κυψέλες με τοιχώματα, αν και τα υβριδικά κύτταρα  με τη διαβαθμισμένη πλευρά κατά μήκος της άκρης του πεζοδρομίου μπορούν να παρέχουν μια ήπια μετάβαση.


Οφέλη

   Τα παρτέρια αυτά  είναι σχετικά απλές κατασκευές στην κατεύθυνση της  υδρορροής, ειδικά όταν βρίσκονται στο κατάντη άκρο της διαδρομής  της ροής.

    Η εγκατάσταση παρτεριών  ομβρίων υδάτων σε διασταυρώσεις μπορεί να δημιουργήσει ευκαιρίες για βελτίωση της προσβασιμότητας και της ασφάλειας των πεζών. Η συντόμευση της απόστασης διάβασης, η σύσφιξη των γωνιακών ακτίνων, η αναβάθμιση των ράμπων πεζοδρομίου και η μετατόπιση εμποδίων όπως οι πόλοι σηματοδότησης και τα κιβώτια κοινής ωφελείας μπορούν να βελτιώσουν την κινητικότητα των πεζών και να ανακατανείμουν αδιαπέραστο χώρο για πράσινες υποδομές.

    Οι επεκτάσεις στην μεση των  τετραγώνων και της διασταύρωσης που περιορίζουν την κυκλοφορία μπορούν να μειώσουν την ταχύτητα των μηχανοκίνητων οχημάτων, να αυξήσουν την προβολή των πεζών στις διαβάσεις και να βελτιώσουν την ασφάλεια και την άνεση.


Θεωρήσεις

    Οι επεκτάσεις με παρτέρια  ομβρίων θα πρέπει να τοποθετούνται έτσι ώστε να παρεμποδίζουν την απορροή προτού φτάσουν σε γκρίζες υποδομές αποχέτευσης. Η θέση των υφιστάμενων φρεάτιων συλλογής ομβρίων μπορεί να υπαγορεύει την τοποθέτηση ή την ικανότητα τοποθέτησης   παρτεριών βιοκατακράτησης πριν την λεκάνη συλλογής που συνήθως  βρίσκεται σε γωνιακή κορυφή ή σε κοντινή απόσταση από ράμπα κρασπέδου πεζών. Εάν τα φρεάτια  συλλογής ομβρίων  δεν μπορούν να μετακινηθούν και αποκλείουν την τοποθέτηση παρτεριού όμβριων υδάτων στη διασταύρωση, τα παρτέρια  μεσαίου τμήματος μπορούν να τοποθετηθούν αμέσως ανάντη των κατασκευών καταιγίδας για να παρεμποδίσουν όσο το δυνατόν περισσότερη απορροή.

    Σε δρόμους με ελάχιστη κλίση, το χαμηλό σημείο κατά μήκος του παρτεριου μπορεί να μην ευθυγραμμίζεται με την υδρορροή. Εξετάστε τη διαμήκη κλίση του δρόμου και την εγκάρσια κλίση προς τα σημεία εισροής της τοποθεσίας.

    Εάν η απορροή υπερβαίνει τη χωρητικότητα των κυττάρων βιοσυντήρησης κατά τη διάρκεια μεγάλων καταιγίδων, η υπερχείλιση (ή η εξάπλωση της υδρορροής) από την επέκταση του κρασπέδου μπορεί να επεκταθεί στο οδόστρωμα, μειώνοντας την ορατότητα και δημιουργώντας κινδύνους από τους χρήστες του δρόμου.


Κρίσιμα ζητήματα
    Χρησιμοποιήστε χαμηλές φυτεύσεις σε εγκαταστάσεις βιοσυντήρησης και διαμορφωμένες επεκτάσεις κρασπέδων κοντά σε διασταυρώσεις για να διατηρήσετε την απόσταση από το οπτικό πεδίο. Τα φυτά δεν πρέπει να αναπτύσσονται περισσότερο από60 πόντους  πάνω από την στάθμη  του πεζοδρομίου.

Συνιστάται
   Το πλάτος μιας επέκτασης παρτεριού ποικίλλει ανάλογα με τον τύπο του δρόμου. Οι επεκτάσεις κρασπέδου είναι συνήθως εσοχή 0,5-1μέτρο  από το εξωτερικό άκρο της δεξιάς λωρίδας οδήγησης, αν και το πλάτος μπορεί να προσαρμοστεί για να εξυπηρετεί την πρόσβαση έκτακτης ανάγκης ή μεγάλου οχήματος ή άλλες υπάρχουσες συνθήκες.

   1 Η κύρτωση του κράσπεδου ωστε να συνατήσει το παλαιό όριο από την άκρη του πεζοδρομίου στο αρχικό κράσπεδο θα πρέπει να σχεδιαστεί έτσι ώστε να επιτρέπει τη μηχανική σάρωση του δρόμου κατά μήκος της άκρης του κράσπεδου, συνήθως με γωνία μεταξύ 30 και 60 μοιρών σε σχέση με το κράσπεδο. Οι πιο απότομες γωνίες  συνήθως απαιτούν σκούπισμα με το χέρι.

     2 Σχεδιάστε τις εισόδους και τις εξόδους  ωστε να ειναι ανθεκτικά σε εισβολές από οχήματα και ποδήλατα, καθώς οι τροχοί των μηχανοκίνητων οχημάτων μπορεί να είναι επιρρεπείς να εισέλθουν, ειδικά κατά τη διάρκεια ελιγμών στάθμευσης. Τα μεταλλικά καπάκια είναι μια αποτελεσματική σχεδιαστική στρατηγική για να εμποδίζουν την είσοδο του οχήματος.

       Οι είσοδοι  για τα όμβρια θα πρέπει να περιλαμβάνουν μια επεξεργασία προκαταρκτικής εγκατάστασης, ειδικά κατά μήκος του κράσπεδου όπου η απορροή ρέει κατευθείαν από την υδρορροή.

      Δεν απαιτείται πλευρική απόσταση μετατόπισης κατά μήκος της άκρης μεταξύ του κράσπεδου και της περιοχής βιοπροστασίας, καθώς δεν επιτρέπεται η στάθμευση δίπλα στην επέκταση του κράσπεδου. Μπορεί να συμπεριληφθεί μια επιφάνεια 40-60εκατοστών  κατά μήκος του πεζοδρομίου για να διευκολύνεται η πρόσβαση συντήρησης από το δρόμο.

Προαιρετικά
        Οι βοηθητικοί διάδρομοι συχνά καθορίζουν πού μπορούν να εγκατασταθούν τα παρτέρια - κυψέλες βιοκατακράτησηςΟι αστικές υποδομές  μπορεί να είναι διαβάσεις, καθίσματα, όπου  τα κύτταρα βιοσυντήρησης μπορούν να μειωθούν ως χώρος, να οπισθοχωρήσουν, και  πιθανά  άμεσες υδροροές μπορεί να ενσωματωθούν στο σχεδιασμό για να αποφευχθεί η φόρτωση της διεισδυμένης απορροής στην υπόγεια υποδομή.

        Μία  γωνιακή περιοχή τομής οδοστρώματος μπορεί να χρησιμοποιηθεί για φυτεύσεις ή ακόμα και για περιοχή βιοσυντήρησης-βιοκατακρατησης ομβρίων, αν και οι σχεδιαστές πρέπει να εξισορροπούν προσεκτικά τους στόχους και τις χρήσεις του έργου. Οι γωνιακές φυτεύσεις αυξάνουν την πλευρική μετατόπιση των διαδρόμων πεζών, κατευθύνοντας διαβάσεις πεζών γύρω από τη φυτεμένη περιοχή και δυνητικά μειώνοντας την ορατότητα για στροφή οχημάτων.

        Η κατασκευή  παρτεριών και κυψελών σε περιοχές όπου η στάθμευση στους δρόμους είναι ήδη απαγορευμένη, όπως κοντά σε πυροσβεστικούς κρουνούς  μπορεί να επιτρέψει την εφαρμογή  τους χωρίς να επηρεαστεί η στάθμευση ή η πρόσβαση στο πεζοδρόμιο. Βεβαιωθείτε ότι οι Υποδομές Έκτακτης Aνάγκης έχουν την απαραίτητη πρόσβαση στις υπηρεσίες κοινής ωφέλειας ανά πάσα στιγμή.

        Τα εντοιχισμένα με κράσπεδο κύτταρα βιοσυντήρησης μπορεί να ενσωματώνουν καθίσματα και έπιπλα γύρω από τις άκρες.

Μετάφραση :Κωνσταντίνος  Τάτσης

πηγή: https://nacto.org/publication/urban-street-stormwater-guide/stormwater-elements/green-infrastructure-configurations/stormwater-curb-extension/


Stormwater Curb Extension

 


Curb extensions visually and physically narrow the roadway width, creating safer and shorter crossings for pedestrians and providing traffic calming on low-speed neighborhood streets and commercial corridors.  The available space generated by curb extensions can be used for bioretention, plantings, street furniture, benches, and street trees. 

Application

Curb extensions—sometimes called “bulbs,” “bump-outs,” or “neckdowns”—can be sited at intersections to narrow the crossing distance for pedestrians and decrease curb radii, encouraging drivers to make slower turns. Bioretention cells can be integrated into intersection curb extensions depending upon drainage patterns. Plantings can be used at corners to visually connect crossings, with or without bioretention.

Mid-block curb extensions can be used to intercept and infiltrate gutter flow while providing traffic calming benefits; mid-block bioretention bulbs can be combined with mid-block pedestrian crossings.

Curb extension bioretention facilities are typically applied as walled cells, though hybrid cells (see page 84) with the graded side along the sidewalk edge can provide a gentle transition.


Benefits

Curb extensions are relatively simple to direct gutter flow into, especially when sited at the downstream end of the flow path.

Installation of stormwater curb extensions at intersections can create opportunities to improve accessibility and pedestrian safety. Shortening crossing distance, tightening corner radii, upgrading curb ramps, and relocating obstructions such as signal poles and utility boxes can improve pedestrian mobility and reallocate impermeable space for green infrastructure.

Mid-block and intersection curb extensions that pinch traffic can reduce motor vehicle speeds, increase pedestrian prominence at crossings, and improve safety and comfort.


Considerations

Stormwater curb extensions  should be sited to intercept runoff before it reaches gray drainage infrastructure. Location of existing catch basins may dictate placement or ability to implement intersection curb bulbs, especially if the catch basin is located at a corner apex or in close proximity to a pedestrian curb ramp. If catch basins cannot be moved and preclude placement of a stormwater curb extension at the intersection, mid-block curb extensions  can be sited immediately upstream of storm structures to intercept as much runoff as is possible.

On streets with minimal slope, the low point along the curb bulb may not be in line with the gutter. Review  the street’s longitudinal slope and cross-slope to site inflow points.

If runoff exceeds bioretention cell capacity during large storm events, overflow (or gutter spread) from the curb extension may extend into the roadway, reducing visibility and creating hazards from street users.

Critical

Use low plantings in bioretention facilities and landscaped curb extensions near intersections to maintain sight clearance; plants should grow no higher than 24 inches above the sidewalk grade


Recommended

The width of a curb extension varies with street type.  Curb extensions are typically recessed 1–2 feet from the outside edge of the right-most travel lane, though width may be tailored to accommodate emergency or large vehicle access, or other existing conditions.

 The curb return from bump-out edge to original curbline should be designed to enable street sweeping along the curb edge, typically angled between 30 and 60 degrees relative to the curbline. Steeper return angles will usually require hand-sweeping.

 Design inlets and outlets to resist incursions by vehicles and bicycles, as motor vehicle wheels may be prone to enter, especially during parking maneuvers. Metal lids are an effective design strategy to block vehicle entry.

Inlets should include a presettlement treatment, especially along the curbline where runoff flows straight from the gutter.

No lateral offset distance is required along the edge between the curb and bioretention area, as parking is not permitted adjacent to the curb extension. An 18 to 24-inch level area may be included along the curb to ease maintenance access from the street.

Optional

Utility corridors often determine where cells can be installed. Utilities may be sleeved, bioretention cells can be set back, or curtain liners may be integrated into design to prevent loading of infiltrated runoff onto subsurface infrastructure.

The intersection corner area may be used for plantings or even bioretention area, though designers must carefully balance project goals and uses. Corner plantings increase the lateral offset of crosswalks, directing pedestrian paths around planted area and potentially decreasing visibility for turning vehicles.

Locating curb extensions in areas where on-street parking is already prohibited, such as near fire hydrants or driveway setbacks, can enable GSI implementation without affecting parking or curbside access. Ensure emergency responders have necessary access to utilities at all times.

Walled bioretention cells may incorporate seating and furniture  around edges.

 Αναλογα άρθρα:


Αρθρα από τον Οδηγό Διαχείρισης Ομβρίων στην Πόλη 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου