Δευτέρα, 19 Δεκεμβρίου 2011

Συντηρήστε σωστά τα λαχανικά σας!


laxanika 
Τα λαχανικά για να συντηρηθούν περισσότερο είναι καλό να μη τα πλένουμε πριν μπουν στο ψυγείο, γιατί κάποια από αυτά οδηγούνται σε μαράζωμα. Αφήστε να στραγγίξουν καλά σε ειδικό σουρωτήρι ή πατήστε ελαφρά με απορροφητικό χατί.

Ορισμένα λαχανικά, επίσης, μπορεί να αφήνουν οσμές, και έτσι να επηρεαστεί η γεύση τους αλλά και γειτονικών τροφίμων. Ένα κουτί μαγειρική σόδα στο ψυγείο σας βοηθάει να αποφευχθεί η μεταφορά οσμής και γεύσης.
Λαχανικά, όπως τα μαρούλια και τα λάχανα μπορούν να αποθηκευτούν σε αεροστεγώς κλεισμένες πλαστικές σακούλες στο πιο κρύο μέρος του ψυγείου ή στα ειδικά συρτάρια.  Οι σακούλες προστατεύουν τα λαχανικά από την απώλεια υγρασίας και το κρύο προστατεύει  τα φύλλα από μαρασμό. Λαχανικά, όπως τα καρότα, μπορούν να τοποθετηθούν σε πλαστικές σακούλες με τρύπες για να είναι δυνατός ο εξαερισμός και η συσσώρευση υγρασίας.
Μην ξεχνάμε ότι η σωστή θερμοκρασία στο ψυγείο είναι 5 βαθμοί Κελσίου (5°C) στο μεσαίο ράφι. Ωστόσο η θερμοκρασία είναι διαφορετική από το ψηλότερο ως το χαμηλότερο ράφι. Επωφεληθείτε από αυτές τις διαφορές θερμοκρασίας και εξασφαλίστε τη καλύτερη αποθήκευση των τροφίμων.
Μια άλλη επιλογή συντήρησης είναι η κατάψυξη, όπου εκεί ακολουθούνται διαφορετικοί τρόποι για τη σωστή αποθήκευση των λαχανικών.
Ένας από αυτούς λέγετε ζεμάτισμα και έχει ως εξής:
  • Τα λαχανικά  πρέπει να είναι φρέσκα και καλά πλυμένα. Αν χρειαστεί κάποια από αυτά τα κόβετε σε κομμάτια, όπως θα τα προετοιμάζετε και αν τα μαγειρεύατε.
  • Βάλτε σε κατσαρόλα  περίπου 1 λίτρο νερό για κάθε μισό κιλό λαχανικών και αφήστε να βράσει.
  • Βάλτε μια μικρή ποσότητα λαχανικών σε σουρωτήρι και βουτήξτε τα στο νερό που βράζει. Αφήστε τα για λίγα λεπτά με σκεπασμένο το καπάκι.
  • Βγάλτε τα λαχανικά και βουτήξτε τα σε ένα μπολ με παγωμένο νερό. Αφήστε τα όση ώρα τα είχατε αφήσει και στο βραστό νερό.
  • Στεγνώστε τα λαχανικά πολύ καλά με απορροφητικό χαρτί έτσι ώστε να μη μείνει καθόλου νερό και βάλτε τα σε σακούλες. Έτσι είναι έτοιμα για κατάψυξη .
Εκτός από το ζεμάτισμα υπάρχουν και λαχανικά τα οποία ακολουθούν διαφορετική διαδικασία πριν την ʽείσοδόʼ τους στη κατάψυξη. Για παράδειγμα:
-Τα παντζάρια τα βράζετε με τη φλούδα τους μέχρι να μαλακώσουν, στη συνέχεια τα ξεφλουδίζετε και τα κόβετε σε φέτες πριν τα βάλετε στις σακούλες.
-Οι πατάτες και τα κολοκύθια  πρέπει πρώτα να βράσουν καλά, τα περνάτε από το multi ώστε να γίνουν πουρές  και μετά τα βάζετε στην κατάψυξη. Το ξεπάγωμα τους γίνετε εύκολα σε μπεν-μαρί.
-Τα μανιτάρια: τα σοτάρετε ελαφρώς σε λίγο φυτικό βούτυρο( 1 κουταλάκι γλυκού) ή λάδι (1 κουταλιά της σούπας) και μετά καταψύξτε τα αμέσως.
-Η πράσινη πιπεριά και τα κρεμμύδια(φρέσκα και ξερά) μπορούν να καταψυχθούν ως έχουν, αφού τα πλύνετε και τα κόψετε.
Το όφελος από τη κατάψυξη των λαχανικών είναι ότι χρειάζονται λιγότερο χρόνο μαγειρέματος. Μπορείτε να τα ψήσετε κατευθείαν χωρίς να περιμένετε να ξεπαγώσουν όπως σε άλλες περιπτώσεις.


ΤΟΠΟΥΖΙΔΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ
ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΟΣ-ΔΙΑΤΡΟΦΟΛΟΓΟΣ


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου