Παρτέρια Δρόμου συγκράτησης ομβρίων Υδάτων
από Urban Street Stormwater Guide
Ειναι συνήθες να καταλαμβάνεται οδόστρωμα για δημιουργία χώρων πρασίνου που περιορίζουν οπτικά και φυσικά το πλάτος του δρόμου, δημιουργώντας ασφαλέστερες και μικρότερες διαβάσεις για τους πεζούς και παρέχοντας ηρεμία της κυκλοφορίας σε γειτονικούς δρόμους με χαμηλή ταχύτητα και εμπορικούς ασφαλής διαδρόμους. Ο διαθέσιμος χώρος που δημιουργείται από επεκτάσεις κρασπέδου μπορεί να χρησιμοποιηθεί για βιοπροστασία, δεσμευση ομβρίων, φυτεύσεις, αστικο εξοπλισμό, παγκάκια και δέντροστοιχίες.
Εφαρμογή
Τα παρτερια - προεκτάσεις των κρασπέδων - μερικές φορές αποκαλούμενες "bump-outs" ή "neckdowns" - μπορούν να τοποθετηθούν σε διασταυρώσεις για να περιορίσουν την απόσταση διέλευσης για τους πεζούς και να μειώσουν τις ακτίνες του κράσπεδου, ενθαρρύνοντας τους οδηγούς να κάνουν πιο αργές στροφέςαλλα να εμποδίζουν το παρκαρισμα που εμποδιζει την ορατοτητα. Τα κύτταρα-κυψέλες βιοκατακράτησης μπορούν να ενσωματωθούν σε επεκτάσεις κρασπέδων διασταύρωσης ανάλογα με τα μοτίβα αποστράγγισης. Οι φυτεύσεις μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε γωνίες για οπτική σύνδεση διασταυρώσεων, με ή χωρίς βιοκατακράτηση.
Τα παρτέρια μεσαίου τμήματος δρομου μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την παρεμπόδιση και διείσδυση της ροής της υδρορροής, παρέχοντας παράλληλα οφέλη ηρεμίας της κυκλοφορίας. μπορούν να συνδυαστούν με διαβάσεις πεζών στην μέση των τετραγ΄νων ειδικά των εμπορικών .
Οι εγκαταστάσεις βιοπροστασίας , δεσμευσης ομβρίων εφαρμόζονται συνήθως ως κυψέλες με τοιχώματα, αν και τα υβριδικά κύτταρα με τη διαβαθμισμένη πλευρά κατά μήκος της άκρης του πεζοδρομίου μπορούν να παρέχουν μια ήπια μετάβαση.
Οφέλη
Τα παρτέρια αυτά είναι σχετικά απλές κατασκευές στην κατεύθυνση της υδρορροής, ειδικά όταν βρίσκονται στο κατάντη άκρο της διαδρομής της ροής.
Η εγκατάσταση παρτεριών ομβρίων υδάτων σε διασταυρώσεις μπορεί να δημιουργήσει ευκαιρίες για βελτίωση της προσβασιμότητας και της ασφάλειας των πεζών. Η συντόμευση της απόστασης διάβασης, η σύσφιξη των γωνιακών ακτίνων, η αναβάθμιση των ράμπων πεζοδρομίου και η μετατόπιση εμποδίων όπως οι πόλοι σηματοδότησης και τα κιβώτια κοινής ωφελείας μπορούν να βελτιώσουν την κινητικότητα των πεζών και να ανακατανείμουν αδιαπέραστο χώρο για πράσινες υποδομές.
Οι επεκτάσεις στην μεση των τετραγώνων και της διασταύρωσης που περιορίζουν την κυκλοφορία μπορούν να μειώσουν την ταχύτητα των μηχανοκίνητων οχημάτων, να αυξήσουν την προβολή των πεζών στις διαβάσεις και να βελτιώσουν την ασφάλεια και την άνεση.
Θεωρήσεις
Οι επεκτάσεις με παρτέρια ομβρίων θα πρέπει να τοποθετούνται έτσι ώστε να παρεμποδίζουν την απορροή προτού φτάσουν σε γκρίζες υποδομές αποχέτευσης. Η θέση των υφιστάμενων φρεάτιων συλλογής ομβρίων μπορεί να υπαγορεύει την τοποθέτηση ή την ικανότητα τοποθέτησης παρτεριών βιοκατακράτησης πριν την λεκάνη συλλογής που συνήθως βρίσκεται σε γωνιακή κορυφή ή σε κοντινή απόσταση από ράμπα κρασπέδου πεζών. Εάν τα φρεάτια συλλογής ομβρίων δεν μπορούν να μετακινηθούν και αποκλείουν την τοποθέτηση παρτεριού όμβριων υδάτων στη διασταύρωση, τα παρτέρια μεσαίου τμήματος μπορούν να τοποθετηθούν αμέσως ανάντη των κατασκευών καταιγίδας για να παρεμποδίσουν όσο το δυνατόν περισσότερη απορροή.
Σε δρόμους με ελάχιστη κλίση, το χαμηλό σημείο κατά μήκος του παρτεριου μπορεί να μην ευθυγραμμίζεται με την υδρορροή. Εξετάστε τη διαμήκη κλίση του δρόμου και την εγκάρσια κλίση προς τα σημεία εισροής της τοποθεσίας.
Εάν η απορροή υπερβαίνει τη χωρητικότητα των κυττάρων βιοσυντήρησης κατά τη διάρκεια μεγάλων καταιγίδων, η υπερχείλιση (ή η εξάπλωση της υδρορροής) από την επέκταση του κρασπέδου μπορεί να επεκταθεί στο οδόστρωμα, μειώνοντας την ορατότητα και δημιουργώντας κινδύνους από τους χρήστες του δρόμου.
Curb extensions visually and physically narrow the roadway width, creating safer and shorter crossings for pedestrians and providing traffic calming on low-speed neighborhood streets and commercial corridors. The available space generated by curb extensions can be used for bioretention, plantings, street furniture, benches, and street trees.
Application
Curb extensions—sometimes called “bulbs,” “bump-outs,” or “neckdowns”—can be sited at intersections to narrow the crossing distance for pedestrians and decrease curb radii, encouraging drivers to make slower turns. Bioretention cells can be integrated into intersection curb extensions depending upon drainage patterns. Plantings can be used at corners to visually connect crossings, with or without bioretention.
Mid-block curb extensions can be used to intercept and infiltrate gutter flow while providing traffic calming benefits; mid-block bioretention bulbs can be combined with mid-block pedestrian crossings.
Curb extension bioretention facilities are typically applied as walled cells, though hybrid cells (see page 84) with the graded side along the sidewalk edge can provide a gentle transition.
Benefits
Curb extensions are relatively simple to direct gutter flow into, especially when sited at the downstream end of the flow path.
Installation of stormwater curb extensions at intersections can create opportunities to improve accessibility and pedestrian safety. Shortening crossing distance, tightening corner radii, upgrading curb ramps, and relocating obstructions such as signal poles and utility boxes can improve pedestrian mobility and reallocate impermeable space for green infrastructure.
Mid-block and intersection curb extensions that pinch traffic can reduce motor vehicle speeds, increase pedestrian prominence at crossings, and improve safety and comfort.
Considerations
Stormwater curb extensions should be sited to intercept runoff before it reaches gray drainage infrastructure. Location of existing catch basins may dictate placement or ability to implement intersection curb bulbs, especially if the catch basin is located at a corner apex or in close proximity to a pedestrian curb ramp. If catch basins cannot be moved and preclude placement of a stormwater curb extension at the intersection, mid-block curb extensions can be sited immediately upstream of storm structures to intercept as much runoff as is possible.
On streets with minimal slope, the low point along the curb bulb may not be in line with the gutter. Review the street’s longitudinal slope and cross-slope to site inflow points.
If runoff exceeds bioretention cell capacity during large storm events, overflow (or gutter spread) from the curb extension may extend into the roadway, reducing visibility and creating hazards from street users.
Critical
Use low plantings in bioretention facilities and landscaped curb extensions near intersections to maintain sight clearance; plants should grow no higher than 24 inches above the sidewalk grade
Recommended
The width of a curb extension varies with street type. Curb extensions are typically recessed 1–2 feet from the outside edge of the right-most travel lane, though width may be tailored to accommodate emergency or large vehicle access, or other existing conditions.
The curb return from bump-out edge to original curbline should be designed to enable street sweeping along the curb edge, typically angled between 30 and 60 degrees relative to the curbline. Steeper return angles will usually require hand-sweeping.
Design inlets and outlets to resist incursions by vehicles and bicycles, as motor vehicle wheels may be prone to enter, especially during parking maneuvers. Metal lids are an effective design strategy to block vehicle entry.
Inlets should include a presettlement treatment, especially along the curbline where runoff flows straight from the gutter.
No lateral offset distance is required along the edge between the curb and bioretention area, as parking is not permitted adjacent to the curb extension. An 18 to 24-inch level area may be included along the curb to ease maintenance access from the street.
Optional
Utility corridors often determine where cells can be installed. Utilities may be sleeved, bioretention cells can be set back, or curtain liners may be integrated into design to prevent loading of infiltrated runoff onto subsurface infrastructure.
The intersection corner area may be used for plantings or even bioretention area, though designers must carefully balance project goals and uses. Corner plantings increase the lateral offset of crosswalks, directing pedestrian paths around planted area and potentially decreasing visibility for turning vehicles.
Locating curb extensions in areas where on-street parking is already prohibited, such as near fire hydrants or driveway setbacks, can enable GSI implementation without affecting parking or curbside access. Ensure emergency responders have necessary access to utilities at all times.
Walled bioretention cells may incorporate seating and furniture around edges.
Αναλογα άρθρα:
- Τι είναι το SuDS και πώς λειτουργούν; Sustainable Drainage Systems
- Παρτέρια -Ζαρτινιέρες Απορροής και συλλογής νερού Βioswales
- Τι είναι η Πράσινη υποδομή για διαχείριση νερού;
- ΣΥΛΛΟΓΉ ΒΡΌΧΙΝΟΥ ΝΕΡΟΎ
- ΤΑ ΠΑΡΚΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΟΜΒΡΙΩΝ ΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΜΑΣ;
- DRAINAGE at landscape- ΑΠΟΣΤΡΑΓΓΙΣΗ ΣΤΟΝ ΚΗΠΟ
- ΕΡΓΑ ΜΕ ΕΠΑΝΑΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΗ ΥΔΑΤΩΝ ΣΤΗ ΚΗΠΟΤΕΧΝΙΑ
- ΓΙΑΤΙ ΠΛΗΜΜΥΡΙΖΕΙ Η ΑΘΗΝΑ ;
- Συλλογή και χρήσεις νερού
- Προληψη για τις πλημμύρες που θα ερθουν....
- Ανοιχτή επιστολή ενός γυρίνου προς την Περιφερειάρχη Αττικής κα Δούρου
- Τι είναι η Πράσινη υποδομή για διαχείριση νερού;
- Η Μαδρίτη πρασινίζει για να γλιτώσει από τους καύσωνες
- Δημιουργήσετε μια λίμνη με υδρόβια φυτά σε εσωτερικό χώρo
- Πανέμορφοι κήποι με νερό
- ΠΩΣ Ο ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΣ ΤΕΧΝΗΤΟΣ ΥΔΡΟΒΙΟΤΟΠΟΣ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ «ΦΙΛΤΡΑΡΕΙ» ΑΠΟΒΛΗΤΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΠΗΓΩΝ
Αρθρα από τον Οδηγό Διαχείρισης Ομβρίων στην Πόλη
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου